lördag 19 maj 2012

Agility i Flen

I tisdags åkte jag tillsammans med Josefin upp till Flen som hade dubblerad klass I-tävling.
Jag hade bara anmält Lingon till hoppklasserna för att det inte skulle bli för mycket för honom. Tyvärr kom vi hem med två disk denna gång. I första klassen valde jag en lite klantig start och han sprang förbi ett hinder som han sen tog från fel håll. I andra loppet hoppade han ramen på däcket vilket gjorde mig lite ställd och därmed lite efter samt att han hittade ett hopphinder ut ur en rak tunnel när jag bytte.

Vi tar med oss många bra saker från loppen - bra fart och större satsning från min sida. Många fina sekvenser. Vi tar också med oss många saker att träna på som vi inte riktigt satte samt några läxor för mig vad det gäller handlingsval. En nyttig tävling helt enkelt.

Nästa agilitytävling blir 2 juni i Vadstena, en hopp- och en agilityklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar