fredag 3 juni 2011

Terränghoppning - Dansa och en trött Lingon

Upptäckte när jag tittade igenom blogginläggen att det var länge sedan det kom en hästuppdatering - kanske för att det inte hänt så mycket roliga saker utan mest vardagliga eller tråkiga saker...

Dansa och jag har haft en del problem under våren. Hoppningen har inte alls fungerat och det har känts som något är helt fel. Tillslut började min hopptränare fundera på om det inte var sadeln, och mycket riktigt, med ny sadel hoppar hon mycket bättre och mer gärna igen! Irriterande då jag var på återbesök med sadeln i februari, men samtidigt en väldigt stor lättnad. Vi tränar nu på igen och siktar på comeback på hopptävlingarna i mitten/slutet på juni.

Ett annat mål för sommaren är att starta vår andra 0,90 m fälttävlan. Jag och Mattias tog med henne och åkte dit och tränade idag, hon älskar verkligen att vara där och hoppa. Korten nedan är tagna idag, jag tycker verkligen man kan se hennes glädje på dem!

 

En som inte gjort många knop idag är den här lille killen. Han har växlat mellan sängen, trädgården och bädden i köket. En riktig slappardag för hans del, men det var han värd efter gårddagen. Korten nedan tog jag under en av trädgårdssejourerna under dagen.

1 kommentar:

  1. Kul att Disa hittat tillbaka till sin favoritsport..vi håller tummarna att det går bra även i fortsättningen..
    Lingon har med all rätt gjort sig förtjänt av en vilodag..
    ha det gott!

    SvaraRadera