söndag 16 december 2012

Pinne i kvadrat!

Förra helgen tävlades det agility för fullt, äntligen!

På lördagen gick ÖM av stapeln och vi tävlade både individuellt och i lag. Resultatet blev bra - en 4:e plats i lag och en 10:e plats individuellt. Jag har inte fått in filmerna från dessa lopp än så jag får återkomma till dem senare, men nöjd var jag i alla fall!

Under söndagen åkte vi istället till Åkersberga för att jaga agilityklasspinnar. Vi packade in 4 pers och 5 hundar i bilen så man kan säga att vi åkte kompakt, men det gick alldeles utmärkt. Resultatmässigt gick det också bra och bilen åkte hem med 4 pinnar. Jag och Lingon lyckades nolla och ta pinne i båda våra lopp, något vi inte lyckats med tidigare. Dessutom tog både Anders och Åsa sin sista pinne i Ag1. Johanna var den i bilen som blev utan pinnar, men som Åsa sa - hon fick i alla fall springa flest lopp ;)

Lingon och jag startade med hoppklass 1. Vi har ju redan 4 pinnar men har väntat med att flytta upp. Hoppklassen kändes väldigt stabil, förutom ett blindbyte som jag inte riktigt hann men lyckades reda upp i alla fall. Jag kände på banvandringen att det skulle bli tajt men jag tyckte vi lika gärna kunde testa. Loppet räckte till 8:e plats och pinne. I och med det har Lingon kvalificerat sig för SBK:s inofficiella diplom i hoppklass 1.



Agilityklass var en ganska lätt bana med få byten. Lingon var långt ut och svävade efter nr 2 d jag inte var tillräckligt tydlig, men sen gick han som en klocka och kom i mål med 0 fel. Det blev en lite nervös väntan innan jag fick reda på att tiden räckte till pinne, men det blev en 8:e plats och pinne även här. Vi har nu 2 pinnar i Agilityklass 1 och bara en kvar tills vi får tävla i Agilityklass 2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar