lördag 29 december 2012

Målsättningar 2013 - Hästarna

Efter ett antal ganska tråkiga år på hästfronten så hoppas jag såklart att 2013 ska bli ett bättre år. Jag önskar mig verkligen skadefria, pigga hästar, men historien har lärt mig att det är att hoppas på för mycket. Förhoppningen är att vi ska klara oss utan allvarligare skador och sjukdomar, den som lever får se om det blir så.

Tweet 
Tweet blir 3 år i april och är i en spännande fas av livet då det hela tiden händer mycket i utveckligen. Att sätta upp mål för hela året känns då alldeles för stort, utan vi börjar istället med tiden fram tills betet. Vårens stora mål är att delta på 3-årstestet och de andra målen är mycket delmål på vägen för att komma dit.
  • Kunna ridas i alla tre gångarter i skogen och i ridhus/på ridbana
  • Löshoppa fler gånger och på flera ställen
  • Bli trygg i transportåkandet. 
  • Delta på 3-årstestet i maj 
  • Rida ett par korta pass för tränare
  • Börja tömköra på volt
Dansa 
I dagsläget är Dansa konvalescent och vi ska på återbesök 2 januari. Målen för Dansa är i år väldigt låga. Vi behöver ha roligt för att jag ska hitta tillbaka till min motivation och fortfarande tycka ridningen är rolig. 
  • Ha roligt tillsammans! 
  • Hitta tillbaka till den träningsnivå vi höll i både hoppning och dressyr innan senskadan
  • Bara tävla om vi vill och mår bra av att göra det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar