lördag 2 juni 2012

Andra plats och pinne!

Idag var det då dags för agilitytävling för mig och Lingon, denna gång i Vadstena.

Dagen började med hoppklass, en trevlig och snäll hoppetta med med en något krånglig slalomingång om inte hunden kan högerslalom och nej - högerslalom sitter inte än...
Lingon var riktigt taggad och sprang finfint genom hela banan! När dessutom matte skötte sig och visade rätt hinder samt bromsade för att fixa slalom blev det riktigt bra - felfritt, 2:a plats och vår andra uppflyttningspinne i hoppklass!



I agilityklassen var både jag och Lingon lite trötta. Farten blev lite lägre genom banan men han svarade fint på min handling och gjorde fina kontaktfält. Slalom stod "typiskt höger" men med lite smart handling fick jag en fin vänsteringång. Tyvärr, tyvärr tabbade jag mig på sista rakan genom att springa lite för långt före honom utan att visa att han skulle ta hindret jag sprang förbi, han sprang istället upp på A-hindret och det blev en disk...

Väldigt nöjd med Lingon och dagen! Fick mycket fina kommentarer av klubbkompisar och medtävlande med vinthundar och det peppar alltid lite extra. Slalomträning och då speciellt höger står fortfarande högst på agendan, tyvärr har vi lite för lite tid att träna men för varje pass tar vi ett steg framåt i slalomträningen! Nästa agilitytävling blir Kanonsabotören 30 juni-1 juli, förhoppningsvis har vi tagit ytterligare några kliv framåt då!

Stort grattis till klubbkompisar i LBK och LHU som gjorde fina lopp - särskilt Anna och Immer, Karin och Ruh samt Elin och Koira som alla tog pinnar!

Lingon med rosett och pris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar