torsdag 12 april 2012

Kursstart och träningsgrupp

Denna vecka har det varit full fart för Lingon och mig på agilityfronten.

I tisdags började vi i en träningsgrupp för Therese. Vi är tre stycken som tillsammans med Therese ska träffas ungefär en gång per månad. Vi jobbar lite övningar och teori varje gång och ska hela tiden sätta upp mål vart vi ska ha nåt nästa gång. Eftersom som Lingon LC-tränade på måndagen tog vi det ganska lugnt, men han var duktig med de övningar vi körde. Teoritemat var Målsättningar där vi fick fundera på våra mål och hur vi ska nå dit. Jag tror detta kommer vara jättebra och nyttigt för oss då träningen blir mer fokuserad och planerad.

Idag började vi också en fortsättningskurs på LBK. Tycker det känns skönt att köra en fortsättningskurs till, för nya personer som ser saker med  nya ögon. Dessutom känner jag att jag har mycket att lära teoretiskt och grundövningsmässigt så jag tror det blir jättebra. Idag gjorde vi en rund-övning för att de skulle få se lite var vi står och tränade lite själva på sådant vi behöver träna. Jag passade på att köra en del slalomingångar. Han är rätt säker på dem på vänster nu, så nu ska det tränas högerslalom!!

Agility-Lingon, maj 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar