söndag 20 november 2011

Inofficiell agility i Forserum

Igår var vi iväg på en inofficiell agilitytävling i Forserum där jag och Lingon tävlade.

Vi var anmälda till 2 st öppna hoppklasser. Den första av dem var utskriven som nybörjarklass och innehöll varken slalom eller platta tunneln. Jag tyckte ändock att den var ganska trixig en bit i mitten. Vi startade väldigt bra men efter ett tag strulade jag till det och vi blev utesluta pga fler än 3 vägran. Endast 23 % kom i mål så vi va långt ifrån ensamma om att diska oss.



Den andra var rejält trixig, absolut den svåraste bana jag och Lingon har kört. Många ekipage diskade här också, jag tror 30 % kom i mål. Jag och Lingon hörde dock till de 30 % då vi tog oss i mål med 1 vägran och en hel del tidsfel. Jag var kanonnöjd med det och det räckte till en nionde placering av 44 starter. De rakare partierna tog gick jättebra och flera byten satt kanon. I den trixiga delen gick det lite långsammare men vi löste det i alla fall!



Rent generellt har vi såklart en hel del att träna på. Det viktigaste i nuläget är att träna slalom, även om han tar sig igenom dem nu så går det väldigt långsamt. Vi behöver få upp farten och han behöver bli mer självständig där. Det skulle också vara praktiskt att kunna skicka honom från längre avstånd för att slippa springa så mycket själv... Jag själv behöver träna på att springa mer upprätt och lite längre ifrån hindren så jag inte snubblar över stöden hela tiden. Tur att vi har ridhusträning varje vecka nu!

1 kommentar:

  1. Hejja Lingon! Så duktiga ni är! hälsningar från Olga och Märta-Mai

    SvaraRadera