onsdag 20 juli 2011

Istället för lycka till...

Egentligen hade jag tänkt skriva ett lycka till-inlägg inför de som i helgen tävlade på EM i Lure Coursing i Holland. Nu blev det inte så, istället säger vi grattis till väl genomförda lopp av alla tävlande.

62 tikar och 62 hanar startade bland whipparna och i startfältet, både i det svenska laget och flera andra lag, fanns flera hundar med nära släktskap till Lingon och Tisse.

  • Tisses mamma Idomic's el Switch Point (Fia) kom på en 38:e plats.
  • Fias's kullsyster Idomic's el Swedish Match Point, tävlande för Holland, kom på en kanonfin 4:e plats 
  • Tisse's pappa Royal Spirit of Goldenblue, tävlande för Schweiz. Jag vet ännu inte hur det gick för honom så där får jag återkomma.
  • Lingon's helsyster Emmaline's DS Svea Viking kom på en 35:e plats.  
Med släktanknytning deltog dessutom Idomic's el Cassano Mosquito (med samma mamma som Fia) samt en son till henne för Italien, kullsyskonen Grändens Mc Adam och Grändens Betty Mc Beal (vars farfar är Lingons pappa Derek) samt Gheppawhies Glenspay (vars mamma är kullsyster med Tisses mormor, med Lingons pappa Derek som far). Bäst av dessa lyckades duktiga Betty Mc Beal som slutade på en finfin 6:e plats.  
(Jag hoppas jag inte glömt någon nu, i så fall är det inte med flit...) 

För första gången på ett EM deltog också Lingons kompis Jansson (Springeldens Second Chance) med ägare. Äventyret slutade med en 32:a plats och om ni tittar in i Janssons blogg finns många fina bilder där... 

Grattis till alla deltagare, både till att ha kvalat in till ett EM och till bra genomförda tävlingar!

1 kommentar: